Uzun yıllardır müşterilerinin risklerini değerlendirerek onlara uygun sigorta çözümleri sunan Allianz Türkiye, bu kez de kendi risklerini değerlendirdi. Genel Müdürlük binasında Allianz üst düzey yönetimi ve çalışanların da katıldığı ‘İş Süreklilik Tatbikatı’ ile yangın riskine karşı iş süreçlerinin aksamaması için yapılması gerekenler test edildi.

Doğal afetler, yangınlar, patlamalar ve piyasalardaki dalgalanmalar iş dünyasının korkulu rüyası. İş süreçlerinin durması nedeniyle yaşanabilecek maddi kayıplar işletmelerin karşılaşabileceği en önemli riskler arasında yer alıyor. Bu yüzden şirketler zaman zaman düzenledikleri tatbikatlar ile olası risklere karşı hazırlıklarını şimdiden yapıyor. Sahip olduğu uzman kadrosu ve bilgi birikimi ile 90 yılı aşkın bir süredir Türkiye’de müşterilerinin risklerine uygun sigorta çözümleri sunan Allianz da risk yönetimine önem veren şirketlerin başında geliyor.

Allianz Türkiye, 14 Kasım 2014 Cuma günü saat 08:30 – 12:00 saatleri arasında olası bir felaket durumunda kritik iş süreçlerinin devamını sağlamak amacıyla gerçek zamanlı bir tatbikat düzenledi. İş Süreklilik Tatbikatı, her iki Genel Müdürlük binasının olası yangın hasarı sonrası kullanılamaz hale gelmesi senaryosuna dayandırıldı.

Haberleşme testleri ile başladı

3.5 saat süren tatbikat hakkında bilgi veren Allianz Türkiye İş Süreklilik Sorumlusu Dr. Ceyhun Eren, detayları şöyle aktardı: “Tatbikatımız; 13 Kasım gecesi kriz iletişimi, SMS duyuruları ve uydu telefonu üzerinden yapılan haberleşme testleri ile başladı. Böylece durumdan haberdar olan çalışanlarımızdan 180 kişilik İş Süreklilik Ekibimiz, ertesi sabah planlandığı şekilde kritik süreçlerini, altyapı çalışmaları önceden tamamlanan lokal felaketlere karşı alternatif lokasyonumuzdaki yeni masalarından ve yeni ekipmanlarını kullanarak devam ettirdi. Genel Müdürlük binalarımızda görevli diğer çalışanlarımız da öğlene kadar idari izinli sayıldı. Senaryoyu mümkün olduğunca gerçeğe yakın hale getirebilmek için Genel Müdürlük binamızdaki tüm bilgi sistemlerini kapatarak kritik iş süreçlerimizin alternatif lokasyonumuzda önceden yedeklenen kritik bilgiler ile yürütülmesini sağladık.

Binalarımıza gelen telefonlar otomatik olarak yönlendirildi, hasar departmanlarımız ihbar alıp eksper atamalarını gerçekleştirdi. Hatta yatırım ve finans departmanlarımızla koordineli çalışarak alternatif lokasyonumuzdan hasar ödemesi bile yapıldı. Yeni işler için tekliflerimizi alternatif lokasyonumuzdan hazırlayan underwriting departmanlarımız poliçeleşme süreçlerini de başarıyla sürdürdüler.”

‘SEKTÖRE ÖRNEK BİR ÇALIŞMA”

Allianz Türkiye CEO’su Solmaz Altın da, tatbikatın oldukça başarılı geçtiğini vurgulayarak, “Günümüz risk yönetim anlayışında artık sahip olduğumuz riskler yalnızca maddi kayıplardan ibaret değil. Gerçekleştikleri zaman meydana gelecek olası iş durması süreçleri de analiz edilerek gereken planların önceden hazırlanması kurumlar açısından hayati önem taşıyor. Umarım Allianz olarak yaptığımız bu çalışma başta sektörümüz olmak üzere ülkemizde faaliyet gösteren işletmelere iyi bir örnek teşkil eder.” diye konuştu.

Allianz Hakkında:

Dünyanın en güçlü finans topluluklarından olan Allianz, dünyada 70’ten fazla ülkede 148.000 çalışanıyla 83 milyon müşterisine hizmet vermektedir. Allianz, Türkiye’de 2500 çalışanı, 12 bölge müdürlüğü ve 3700 acentesi ile faaliyet göstermektedir. 2013 yılında Hayat dışı branşlarda %15,8 Pazar payı ve Emeklilik branşında %20 Pazar payı ile sektörün lideri konumundadır.

Allianz ile ilgili detaylı bilgi için:
allianz.com.tr

Allianz’ı sosyal medyada takip etmek için:
facebook.com/AllianzTurkiye
twitter.com/AllianzTurkiye
youtube.com/AllianzTurkiye