Dünya sigorta devi Allianz, 2015’in ilk çeyreğinde gelirlerini artırarak büyümeye devam etti. 2015’in ilk çeyreğinde faaliyet kârını tahmini 10,4 milyar Avro olarak açıklayan Allianz Grubu, bu dönemde 37,8 milyar Avro toplam gelir ve 2,86 milyar Avro faaliyet kârı elde etti. Hissedarlara ait net kâr ise 1,82 milyar Avro olarak gerçekleşti. Özellikle İtalya, Asya-Pasifik ve Türkiye'deki birim bağlantılı ürünlere olan güçlü talep sayesinde prim üretimini artıran Allianz’ın, hayat ve sağlık sigortası segmentinde faaliyet kârı ilk kez 1 milyar Avro'yu aştı.

Dünyanın önde gelen sigorta ve finans şirketlerinden Allianz Grubu 2015'e başarılı ilk çeyrek sonuçlarıyla başladı. Geçen yıl 34 milyar Avro olan toplam gelirler yüzde 11,2 artarak 37,8 milyar Avro'ya ulaştı. Geçen yıl 2,72 milyar Avro olan faaliyet kârı da yüzde 4,8 artarak 2,86 milyar Avro oldu. Geçen yıl 2,72 milyar Avro olan hissedarlara ait net kâr da yüzde 11 artışla 1,82 milyar Avro'ya yükseldi.

Elementer sigortada mükemmel gelir artışı sağlandı. Hayat ve sağlık sigortası segmentinde faaliyet kârı ilk kez 1 milyar Avro'yu aştı. Yönetim altındaki üçüncü parti varlıkları pazar hareketleri ve kur farkından doğan etkiler sonucu arttı. Grubun borçlarını ödeyebilme gücü oranı da 31 Mart 2015 itibarıyla 10 puan artışla yüzde 190 oldu. Ödeme gücü sermaye pozisyonu, yönetimin aldığı önlemler sonucu istikrarlı gelişimini koruyarak, 2014 sonunda yüzde 191 olan değerin biraz üstünde, yüzde 192 olarak gerçekleşti. Özsermaye ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,6 artarak 60,7 milyar Avro'dan 68,4 milyar Avro'ya yükseldi.

Allianz SE CFO'su Dieter Wemmer, Allianz’ın bu yılın ilk çeyreğinde, geçen yılın zaten çok başarılı geçen ilk çeyreğine göre daha da büyük bir başarı kaydettiğini vurgulayarak, “Yılın bu umut verici başlangıcına rağmen, hali hazırdaki düşük faiz ortamının yarattığı zorluklar devam etmektedir. Buna rağmen, 2015'in bundan sonraki dönemi için gayet hazırlıklı durumdayız” dedi.

Elementer sigorta segmentinde güçlü dönemsel büyüme

Geçen yılın aynı döneminde 15,22 milyar Avro olan elementer sigortada üretilen brüt primler bu yılın ilk döneminde yüzde 13,9 artış göstererek 17,34 milyar Avro'ya ulaştı. Döviz kuru ve konsolidasyon etkileri hariç bırakıldığında, dönemsel büyüme yüzde 3,5 olarak gerçekleşti. Dönemsel prim üretimindeki bu güçlü büyüme özellikle Allianz Global Corporate & Specialty, Allianz Worldwide Partners, Almanya ve Latin Amerika sayesinde gerçekleşti.

2015'in ilk çeyreğinde faaliyet kârı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,7 azalışla 1,49 milyar Avro'dan 1,28 milyar Avro'ya indi. Faaliyet kârındaki düşüş, esas olarak doğal afetlerin yarattığı daha büyük etkinin yanı sıra Fireman’s Fund bünyesindeki özel birimlerin satışı sonrası yeniden yapılandırma masraflarından kaynaklandı.

Doğal afet hasarlarına 222 milyon Avro ödendi

Çeyreğin birleşik oranı geçen yılın aynı dönemindeki yüzde 92,6'ya göre 2 puan artışla yüzde 94,6'ya ulaştı. Doğal afetler için ödenen hasar bedelleri yüzde 1,9 puana karşılık gelen 222 milyon Avro oldu. Özellikle Ocak ayındaki Elon ve Felix fırtınaları ile Mart ayındaki Niklas ve Mike fırtınaları sonuçları etkiledi.

Allianz SE CFO'su Dieter Wemmer, konuyu şöyle değerlendirdi: “Rusya ve Birleşik Devletler'deki yeniden konumlandırma çalışmalarımıza rağmen dönemsel büyümede başarılı bir sonuç elde ettik. Ancak doğal afetlerden kaynaklanan hasar bedellerinin geçen yıla göre çok daha yüksek olması, doğal olarak faaliyet kârını etkilendi. Buna rağmen doğal afetlerden ve hava koşullarından kaynaklanan hasar toplamı genelde beklentiler dâhilinde gerçekleşti.”

Hayat ve sağlık sigortasında rekor düzeyde kâr

2015'in ilk çeyreğinde hayat ve sağlık sigortasındaki zorunlu primler, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,7 artışla 17,16 milyar Avro'dan 18,82 milyar Avro'ya yükseldi.   Döviz kuru ve konsolidasyon etkileri hariç bırakıldığında, dönemsel büyüme yüzde 5.3 olarak gerçekleşti.

Özellikle İtalya, Asya-Pasifik ve Türkiye'deki birim bağlantılı ürünlere olan güçlü talep sayesinde prim üretimi arttı. İtalya'da, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 56,4 artışla bu yılın ilk çeyreğinde 1,34 milyar Avro daha fazla prim üretimi gerçekleştirildi.

2015'in ilk çeyreğinde yeni iş marjı, geçen yılın aynı dönemine göre 1 puan düşüşle yüzde 2,5'ten yüzde 1,5'e indi. Yeni işlerden elde edilen gelir de 362 milyon Avro'dan 269 milyon Avro'ya geriledi. 2015'in ilk çeyreğinde faaliyet kârı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25,5 artışla 880 milyon Avro'dan 1,1 milyar Avro'ya yükseldi. Faaliyet kârındaki artışın ardındaki ana nedenin, güçlü pazar koşulları sonucu sağlanan büyük yatırım getirileri olduğu belirtildi.

Wemmer sözlerini şöyle tamamladı: “İlk çeyrekte elde ettiğimiz başarılı sonuçlar, hayat ürünlerinde çeşitlendirmeye ara vermeksizin devam ettiğimizi göstermektedir. Gerek çekirdek pazarlardaki ve gerekse büyüyen pazarlardaki güçlü sonuçlar da ürünlerimize büyük bir talep olduğunu göstermektedir. Ancak mevcut düşük faiz ortamının yarattığı zorluklar, yeni işimizin değerini olumsuz etkilemektedir. Ürün stratejilerimizi buna göre yeniden düzenlemeye devam edeceğiz.”

Allianz hakkında

Dünyanın en güçlü finans topluluklarından, Brand Finance "Global 500" araştırmasına göre “Dünyanın En Değerli Sigorta Markası” olan Allianz, 70’ten fazla ülkede 148.000 çalışanıyla 85 milyon müşterisine hizmet vermektedir. 2500 çalışanı, 12 bölge müdürlüğü ve 4000 acentesiyle 81 ilde 5 milyon müşterisinin yanında olan Allianz Türkiye, çatısı altında Allianz Sigorta, Allianz Hayat ve Emeklilik ile Allianz Yaşam ve Emeklilik şirketlerini barındırmaktadır. 2014 yılında hayat dışı branşlarda toplam 3,2 milyar TL prim üreterek %14,2 oranında pazar payı elde eden Allianz Türkiye, sektör liderliğini sürdürmektedir. Sağlık alanında 1 milyar TL prim üretimi ve %36,5 pazar payı ile sektörde birinci sırada yer alan Allianz Türkiye, hayat sigortalarında 440 milyon TL prim üretimi ve %13,4 konsolide pazar payı ile ikinci, bireysel emeklilikte 700 bin katılımcı sayısı, 7 milyar TL fon büyüklüğü ve %18,4 konsolide pazar payıyla üçüncü sırada yer almaktadır.

Allianz ile ilgili detaylı bilgi için:
allianz.com.tr

Allianz’ı sosyal medyada takip etmek için:
facebook.com/AllianzTurkiye
instagram.com/AllianzTurkiye
twitter.com/AllianzTurkiye
youtube.com/AllianzTurkiye