Ülkemizde hayat sigortacılığının 1980’li yılların ikinci yarısında ivme kazanması sonucunda Halk Sigorta içindeki Hayat Departmanı’nın büyütülmesine ve şirketleştirilmesine karar verildi. 1990 yılında verilen bu kararın ardından adının Halk Yaşam Sigorta A.Ş. olması kararlaştırılan Şirketimiz, kuruluş hazırlıkları en kısa zamanda gerçekleştirilerek 29.01.1991 tarihinde kuruldu. Sağlık, yaşam ve ferdi kaza alanlarında faaliyet göstermek amacıyla kurulan şirketimiz 1991 yılında Halk Yaşam adını aldı. Bağlı bulunduğu finans grubundaki şirketlerle olan sinerjiyi artırmak amacıyla 1 Ekim 2000 tarihinde Yapı Kredi Yaşam ismini alarak hizmetlerine devam etti.
Bireysel Emeklilik Sistemi'nde faaliyet göstermek amacıyla çalışmalarına 2000 yılında başlayan şirketimiz, Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Yasası gereği emeklilik branş ruhsatı alınan tarihten itibaren iki yıl içinde (Yapı Kredi Emeklilik için Temmuz 2005'e kadar) devredilmesi gereken sağlık sigortası portföyünün yenileme işlemlerini, 2001 yılı başında Yapı Kredi Sigorta'ya devretti. Emeklilik şirketine dönüşüm sürecinde her aşamada yasal gereklilikleri tamamlayan ilk şirketlerden birisi oldu. Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan alınan (3 Aralık 2002) emeklilik şirketine dönüşüm izninin ardından, 30 Aralık 2002 tarihinde şirketimizin ismi Yapı Kredi Emeklilik olarak değişti. 2005 yılında Koç Holding ile uluslararası bankacılık grubu İtalyan UniCredit'in ortaklığı olan Koç Finansal Hizmetler bünyesine katıldı.
Dünyanın en büyük sigorta şirketlerinden biri olan Allianz, Yapı Kredi Emeklilik’in yüzde 80,07 hissesini satın alarak 12 Temmuz 2013'ten itibaren şirketimizin ana ortağı oldu. Yapı Kredi, Allianz ile olan uzun vadeli stratejik ortaklığını desteklemek için şirketimizde yüzde 19,93 paya sahip olmayı sürdürmektedir.
Bireysel emeklilik planlarının satışına 27 Ekim 2003 tarihinde başlayan şirketimiz, o tarihte toplam 11 şirketin faaliyet gösterdiği Bireysel Emeklilik Sistemi'nde 2003 yılının sonunda pazar liderliğine ulaştı, 2004 ve 2005 yılını da sözleşme sayısı ve fon büyüklüğünde lider olarak tamamladı. Şirketimizin faaliyet konusu Bireysel Emeklilik Sistemi’nde emeklilik sözleşmeleri düzenlemek, ilgili kanun ve yönetmelikler kapsamında her türlü iş ve işlemleri yapmak, Türkiye’de ve yabancı ülkelerde her türlü grup ve ferdi hayat ile ferdi kaza poliçeleri düzenlemek, reasürans işlemleri gerçekleştirmektir.
Kuruluşundan Bugüne Şirketimizden Önemli Satır Başları
1992 POC (Point of Claim-Hasar Noktası) Terminali’ni kuran ilk şirketlerden oldu. Uluslararası sağlık sigortası ve kadına özel yaşam sigortası satışına başlandı.
1993 Dövize endeksli yaşam sigortasını ürününü portföyüne katan ilk şirketlerden oldu.
1995 Yapı Kredi’nin vadesiz mevduat hesabı sahipleri arasından belirlenen sınırı aşanlar için geçerli olan Sigorta Güvencesi uygulaması başlatıldı.
1996 Alarm Merkezi aracılığıyla sigortalılara 24 saat acil tıbbi danışmanlık hizmeti verilmeye başlandı.
1997 Koşulsuz müşteri memnuniyeti prensibi doğrultusunda, sektörde bir ilk gerçekleştirilerek sigortalıya poliçe başlangıcındaki ilk ay içinde yatırdığı primleri geri alma hakkı tanındı.
1998 Ünite sistemi ile hayat sigortalılarının birikimleri günlük olarak yatırıma yönlendirilmeye ve kâr payı ile nemalandırılmaya başlandı.
1999 Sektörde, dijital telefon ve sesli yanıt sistemini kuran ilk şirketlerden biri oldu.
2004 TEMA ve Harran Üniversitesi ile ortak yürüttüğü sosyal sorumluluk projesi Safran ile Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği'nin (International Public Relations Association-IPRA) Golden World Awards 2004 yarışmasında çevre kategorisinde birincilik ödülünü ve Birleşmiş Milletler Onur Ödülü’nü aldı. Aynı projeyle Türkiye'de de Active Academy Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülü’nü kazandı. Capital Dergisi'nin düzenlediği araştırmada Bireysel Emeklilik Sistemi’nin “en beğenilen şirketi” seçildi.
2005 Sektörün ilk Bireysel Emeklilik ve Sigorta Akademisi, Boğaziçi Üniversitesi işbirliği ile kuruldu. Ayrıca Safran Projesi ile Platin Dergisi’nin Zirvedekiler Sosyal Sorumluluk Ödülü kazanıldı.
2006 British Standards Institution (BSI) tarafından verilen CMSAS 86:2000 (şikayet yönetimi) belgesini alan ilk Türk şirketi oldu. Sosyal sorumluluk projesiyle Türkiye’de bir ilke imza atarak yaşlılık konusunu kamuoyu gündemine taşıyan Yaşlılık Araştırmaları Merkezi (65+)’yı kurdu.
2007 CMSAS 86: 2000 (şikayet yönetimi) belgesini ISO 10002:2004 standardına (kalite yönetimi - müşteri memnuniyeti - kuruluşlarda şikayetlerin ele alınması için kılavuz bilgiler) yükselten ilk emeklilik şirketi oldu. Uluslararası Sualtı Arkeolojisi Enstitüsü’nün ortaklığında, Türkiye Sualtı Arkeolojisi Vakfı’nın (TINA) katkılarıyla Ertuğrul Firkateyni: Japonya'da Bir Türk Gemisi isimli sosyal sorumluluk projesini başlattı.
2008 Sosyal sorumluluk projeleriyle iki uluslararası ödül birden kazandı. Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği’nin düzenlediği Golden World Awards 2008’de Ertuğrul Firkateyni: Japonya’da Bir Türk Gemisi projesi “sponsorluk” kategorisinde birincilik ödülü, Yaşlılık Araştırmaları Merkezi (65+) projesi de “mevcut hizmetlerin tüketici iletişimi” kategorisinde birincilik ödülü kazandı. Sektörün üç boyutlu ilk segmentasyon çalışmasıyla müşteriler belli kategoriler dahilinde 4 değer, 16 ihtiyaç, 23 davranış segmentine ayrıldı ve bunlardan 9 entegre segment elde edildi.
2009 İki yeni ürün tasarlanarak yılın son çeyreğinde pazara sunuldu. “Gelir Güvencesi Sigortası” Yapı Kredi müşterilerinin istek dışı işsizlik, geçici iş görememezlik, vefat ve maluliyet riskleriyle karşılaşmaları durumunda düzenli ödemelerini güvence altına alırken, “Emeklilik Gelir Planı” Bireysel Emeklilik Sistemi’nden emeklilik hakkını elde eden katılımcıların birikimlerini düzenli gelir olarak almalarını sağlıyor. Banka satış kanalının gelişimini sağlamak amaçlı Bankasürans Bölümü Ekim 2009’da kuruldu. 2008 yılında başlatılan segmentasyon projesi kapsamında müşteri iletişim haritası yeniden yapılandırıldı.
2010 Ferdi kaza branşında “Çocuğum Okusun Eğitim Güvencesi” ve “Multi Koruma Kaza Sigortası” isimli iki yeni ürün, hayat sigortası branşında Kredi Kartı Ödeme Güvencesi, Ticari Kredili Hayat ve Kredi Ödeme Güvencesi ürünleri tasarlanarak pazara sunuldu. Şirketimiz Güney Bölgesi’ne bağlı Gaziantep Şubesi Ekim 2010’da resmen faaliyete başladı. Dünyanın 86 ülkesinde faaliyet gösteren İngiltere merkezli bağımsız bir marka değerlendirme kuruluş olan Superbrands International tarafından ‘Türkiye'nin Superbrands’i (Süper Markalar) arasında seçildi.
2011 Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) altyapısının tamamen yenilenmesi şirkette 2011 yılında başlatılan en önemli projelerden biri oldu. 2011 yılında adımları atılan müşteri iletişim haritası, üç boyutlu segmentasyon ve özel müşteri danışmanlığı gibi uygulamaların devamı olan yeni CRM Sistemi ile Şirket’in "müşteri"yi merkeze alan yaklaşımı bir üst noktaya taşındı. 29 Ocak 2011 tarihinde 20. kuruluş yıldönümü tamamlayan şirket, bu çerçevede çalışan ve acentelerine yönelik çeşitli aktiviteler gerçekleştirdi. 20. kuruluş yıldönümü nedeniyle düzenlenen özel sergi İstanbul’daki genel müdürlük ve Gebze binalarının yanı sıra Gayrettepe, Kadıköy, Adana, Antalya, Ankara, İzmir, Bursa’daki bölge müdürlüklerinde bir yıl boyunca açık kaldı. Çalışan ve acentelerin katıldığı kokteyllerle bu sergilerin açılışları gerçekleşti. 2011 yılında insan kaynakları uygulamalarının gözden geçirilmesi, entegre insan kaynakları modeline geçiş için mozaİK çalışmaları başlatıldı.
2012 Bireysel Emeklilik Sistemi'nde Devlet Katkısı olarak tanımlanan doğrudan teşvik sistemine geçilmesi kararı alınması ile birçok altyapı düzenlemesi gerçekleştirildi. 2011 yılında geliştirme çalışmalarına başlanan müşteri ilişkileri yönetimi altyapısını kullanarak iletişim, veri toplama ve müşteri değerini artırmaya yönelik süreçlerin iyileştirilmesi çalışmaları devam etti. CRM sisteminin veri entegrasyonu projesi başarıyla tamamlandı. Yenilenen IVR ile CRM uygulaması entegre edilerek arayan müşterilerin sistem tarafından tanınması sağlandı. Veri entegrasyonunun dışında gelişen teknolojiler de kullanılarak İç Kontrol ve Risk Yönetimi Bölümü’nün kullanıma sunulmak üzere MASAK müşteri risk segmentasyonu yapıldı. Yapı Kredi’nin bankasüransa daha da çok odaklanma kararına paralel olarak “Bankasürans Projesi” başlatıldı. Yapı Kredi şubelerinde kullanılmak üzere hazırlanan bireysel emeklilik referans ekranlarının pilotu hayata geçirildi. 2011 yılında başlatılan mozaİK projesi kapsamında yetkinliklerin belirlenmesi ve tutundurulması, yetkinlik bazlı işe alım, 360 derece yetkinlik değerlendirme, toplam performans yönetimi, gelişim planlama ve yetenek yönetimi uygulamaları hayata geçirildi.
2013 Allianz - Yapı Kredi ortaklığını hayata geçirmek için gerekli olan onay, Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan ve Rekabet Kurumu’ndan alındı. 2013 yılının Temmuz ayında Allianz, Yapı Kredi Sigorta'nın ve Yapı Kredi Emeklilik'in ana ortağı konumuna geldi. Yapı Kredi Emeklilik A.Ş.’nin unvanı Ekim 2013 itibarıyla değişerek Allianz Yaşam ve Emeklilik A.Ş. oldu.