Dropshipping Nedir ve Nasıl Yapılır? Dropshipping Avantajları ve Dezavantajları

İnternet üzerinden daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmak e-ticaretin hacmini büyütüyor. Sıklıkla tercih edilen ticaret modelleri arasında öne çıkan dropshipping, stoksuz e-ticaret sistemini ifade ediyor. Bu sayede satıcılar ve tedarikçiler, satış kanallarını genişletiliyor ve tüketicileri mağdur etmeden ilgili ürün ya da hizmetleri ulaştırıyor.
Dropshipping
Dropshipping; üretim yapma, ürün stoğu oluşturma ve ürünleri depolama gibi görevleri üstlenmeden yalnızca alıcı ve satıcılar arasında bir bağ oluşturarak köprü görevini sürdürme anlamına geliyor. Alıcı, satıcı ve tedarikçiyi kapsayan dropshipping, e-ticaret sitelerinde ya da online pazar yerlerinde müşterilerin beğenisine sunulan ürün ya da hizmetleri içeriyor. Satıcı, ilgili ürün ya da hizmete ait bir stoğa veya depoya sahip olmasa da tedarikçi ile iletişime geçerek müşterinin talebini karşılıyor. Bu süreçte stok takibi, kargolama, teslim süresinin yönetimi ve müşteri geri bildirimleri tedarikçinin sorumluluğu altında oluyor.

Dropshipping yapmaya başlamadan önce bu stoksuz e-ticaret modelinin sana uygun olup olmadığını, stratejilerini ne ölçüde karşıladığını ve beklediğin gelir ve gider hacmi oranlarını değerlendirmen gerekiyor. Dropshipping modelini uygulamaya karar verdikten sonra ürün ya da hizmetlerini doğrudan müşterilerine ulaştırmak ve daha geniş bir tüketici kitlesine ulaşmak için mağaza açmalısın.

Bu mağazayı sanal bir pazar yerinde ya da e-ticaret sitesinde açman mümkün oluyor. Satış kanalını genişletmek istersen hem sanal pazaryeri hem de e-ticaret sitesi uygulamalarını aynı anda kullanabilir ve gelen müşteri taleplerine göre tedarikçinin stoğunun olup olmadığını kontrol edebilirsin. Her iki satış kanalına da ürünleri ya da hizmetleri doğru görsel ve açıklamalar ile eklemek için XML entegrasyonu kullanabilir ve listelenen ürünleri güvenilir bir şekilde satışa sunabilirsin.

Online Alışveriş

Dropshipping, hem satıcılar hem de tedarikçiler açısından pazarlama, ürün yönetimi, kargo süreci ve müşteri ilişkileri gibi pek çok konuda avantajlara sahiptir. Dropshipping modelinin öne çıkan avantajları şunlardır:

  • Tedarikçiler; daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşma ve ürünlerini pazarlama endişesine kapılmadan satışlar üzerinden kar elde edebiliyor.
  • Satıcılar; ürün stoğu oluşturma, depolama ve kargolama gibi süreçleri yönetmekten sorumlu olmadığından dolayı insan kaynağından tasarruf ediyor.
  • Dropshipping modelinde, stoksuz e-ticaret tekniği uygulandığından dolayı başlangıç için çok yüksek bir maliyet ve iş yükü gerektirmiyor.
  • Dropshipping modeli esnekliğe sahiptir. Müşterilerden gelen taleplere göre satıcıların ürün çeşidini arttırması veya farklı sektörlerdeki tedarikçi sayısında değişiklik yapması mümkün oluyor.
  • Dropshipping, tamamen sanal pazaryeri ve e-ticaret sitelerinden yönetildiği için herhangi bir fiziksel çalışma ortamına gerek duyulmuyor. Tüm süreçler dijital ortamlardan düzenlenebiliyor.
  • Satıcı, kargo ve gönderim aşamalarından sorumlu olmuyor. Bu nedenle ona odağı sadece ürünün pazarlamasını yapmak ve ürünleri daha geniş bir kullanıcı kitlesine sunmak oluyor.
Dropshipping

Stoksuz e-ticaret modeli olan dropshipping’in satıcı ve tedarikçiler açısından sahip olduğu dezavantajlar şunlardır:

  • Dropshipping modelinde satıcı ve tedarikçiler arasında ürün ya da hizmet bazlı bir komisyon oranı vardır. Bu nedenle kar marjı daha düşük oluyor.
  • Online pazar yerlerinde ve e-ticaret sitelerinde dropshipping tekniğini kullanan girişimcilerin sayısı oldukça fazladır. Bu durum rekabet ortamının oluşmasına ve kar oranının düşmesine neden olabiliyor.
  • Dropshipping yöntemini kullanan tedarikçilerin ise sürekli stok kontrolü yapması gerekir. Aksi halde anında artan müşteri talebini karşılayamazsa memnuniyet oranı düşebiliyor.
Sen de Allianz Sigorta uzmanlığı ile alabileceğin İş Yeri Sigortası hizmeti ile iş yerini doğal afet ve hırsızlık gibi durumlara karşı koruyabilir ve detaylı bilgi almak için iletişime geçebilirsin.