Birçok alım satım işleminde olduğu gibi taşınmaz varlıklarda da ödemekle yükümlü olunan bir hizmet bedeli bulunuyor. Bu yükümlülüklerden biri olan tapu harcı da, taşınmazı alan ve satan kişinin sorumlulukları arasında yer alıyor. Tapu işlemleri sırasında tamamlanması gereken bu işlemin satış bedeline uygun bir şekilde yapılması büyük önem taşıyor. Aksi takdirde alıcı ve satıcı için cezai işlem uygulanabiliyor. Peki, “Tapu harcı nedir?” ve “Tapu masrafı ne kadar?” Çok sayıda kişiyi ilgilendiren tapu harcının detayları hakkında daha fazlasını öğrenmek için yazımızı okumaya devam edebilirsin.
Tapu harcı nedir kısaca bahsetmek gerekirse; tapu harcı, taşınmaz varlıkların alım satım işlemlerinde uygulanan tapu hizmetlerin karşılığında ödemekle yükümlü olunan bedeldir. Bakanlar Kurulu tarafından belirlenen tapu harcı oranı ve satışı gerçekleştirilen varlığın beyan edilen bedeli dikkate alınıyor. Tapu devir ücreti olarak da bilinen bu hizmet bedeline ek olarak satış işleminde döner sermaye bedeli de ekleniyor. Bu noktada konut ve iş yerlerinin sigortalı durumda olması, olası problemler karşısında alıcı ve satıcılar için büyük kolaylık sağlıyor. Allianz konut ve iş yeri sigortaları arasından ihtiyaçlarına uygun seçenekleri seçebilir ve kendini güvence altına alabilir, Kat irtifakı hakkında bilgi edinmek için Allianz’ı tercih edebilirsin. 
Tapu Harcı
Alıcı ve satıcıların en çok merak ettiği sorulardan bir tanesi de “Tapu harcı ne kadar?” sorusudur. Bu bedel sıklıkla tapu masrafı kavramı ile karıştırılıyor. Tapu masrafı hesaplaması harca göre daha kapsamlı bir şekilde gerçekleştiriliyor. Harç ücreti, alım satımı yapılan taşınmaz varlığın tapu üzerinde beyan edilen satış bedelinin yüzde 4’ünden oluşuyor. Konut, iş yeri ve arsa alışverişleri sırasında yatırılması zorunlu olan tapu harcı, iki ayrı koldan yatırılıyor.
Hesaplama
Tapu harcı hesaplama işlemi, Bakanlar Kurulu tarafından belirlenen oran ve satış bedeli üzerinden yapılıyor. Alışverişte her iki tarafı da ilgilendiren bu bedelin emlak vergisinden yüksek olması gerekiyor. Tapu masrafı hesaplama işleminde devir işlemi gerçekleştirilen gayrimenkulün satışta beyan edilen değerinin yüzde 2’si hesaplanıyor. Ortaya çıkan miktarı hem satıcı hem de alıcı karşılayarak toplamda yüzde 4’lük bir kısım ödeniyor. Tapu harcı hesaplama 2021 yılında bu şekilde gerçekleştirilebiliyor. Örneğin 100 bin TL beyanı bulunan gayrimenkul için satış işlemi sırasında 2 bin TL alıcıdan ve 2 bin TL de satıcıdan harç ücreti alınıyor. Ayrıca bloğumuz içerisinde bulunan rayiç bedel nasıl hesaplanır yazımızı da okuyarak bilgi sahibi olabilirsiniz.
Birçok alıcı Tapu harcı nasıl ödenir diye merak ediyor. Tapu harcı ödeme işlemlerinde teknolojinin gelişmesiyle birlikte farklı yöntemler kullanılabiliyor. Tapu harçları için vergi dairesine ödeme yapılabildiğin gibi internet üzerinden de tapu harç ödemelerini yapabilirsin. İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden gerekli bilgileri girerek tapu masrafı bilgilerine de ulaşılabilir ve işlemlerini kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsin. Ödeme işlemleri için Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından tahsil yetkisi verilen kamu kuruluşlarını da tercih edebilmen mümkün. Ziraat Bankası, Vakıflar Bankası ve Halk Bankası, tapu harcını yatırabileceğin bankalar arasında yer alıyor.
Müstakil Ev

Emlak alım satım vergisi kanunların belirlediği oranlara bağlı olarak şekilleniyor. Aynı zamanda ticareti yapılan gayrimenkulün bulunduğu kategori de yapılacak ödeme miktarı üzerinde etkin rol oynuyor. Ev alım satım vergisi, Emlak Vergisi Kanunu’nda belirtilen koşullara ve kategorilere göre belirleniyor. Ev tapu masrafı olarak da bilinen vergi hesaplaması alıcı ve satıcının yükümlülüklerini de kapsıyor.

Tüm gayrimenkuller için sigorta işlemi yaptırman, beklenmedik durumlara karşı hazırlıklı olmana yardımcı oluyor. Sen de Allianz’ı ziyaret ederek tapu harcı hakkında aklına takılanlara ve “konut sigortası nedir?” gibi merak ettiği diğer soruların yanıtlarına kolayca ulaşabilirsin.