4632 sayılı Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanunu’nun 1 Ocak 2017 tarihinde yürürlüğe giren otomatik katılıma ilişkin hükümleri uyarınca, işverenler çalışanlarını Otomatik Katılım Sistemi’ne dâhil etmekle yükümlüdür. Özel sektör çalışanlarına ait prime esas kazançlarının, kamu çalışanlarının ise emeklilik keseneğine esas aylığının %3’ü işverenler tarafından kesilerek sisteme aktarılır.
Otomatik Katılım Sistemi’nde mevzuata göre her işverenin çalışan sayısına bağlı olarak farklı zamanlarda kapsama alınma tarihi belirlenmiştir.  

Daha fazlasını görmek için kaydırın

1.000’den fazla çalışanı olan firmalar

1.01.2017

250-999 arası çalışanı olan firmalar, Genel ve Özel Bütçeli İdareler

1.04.2017

100-249 arası çalışanı olan firmalar

1.07.2017

50-99 arası çalışanı olan firmalar, Mahalli İdariler ve KİT

1.01.2018

10-49 arası çalışanı olan firmalar

1.07.2018

01.01.2019 tarihinden itibaren 5 ve üzeri çalışanı olan firmalar, çalışanları için Otomatik Katılım Sistemi’ne dahil olması gerekmektedir.
  • Emeklilik şirketinin seçimi
    Otomatik Katılım Sistemi kapsamına dahil olan her işveren en az bir emeklilik şirketi seçmek ve bu emeklilik şirketiyle çalışanları için sözleşme yapmakla yükümlüdür.
  • Faizli/ Faizsiz fon seçimi
    Sisteme giriş esnasında çalışanlardan faizli ve faizsiz fon tercihlerini almalı, tercihte bulunmayan çalışanlar için söz konusu tercih, işveren tarafından yapılmalıdır.
  • Çalışanların sisteme dahil edilmesi
    Yeni işe başlayan özel sektör ve kamu çalışanları ile 45 yaşını doldurmamış veya talep etmeleri halinde 45 yaş ve üzeri çalışanlar adına sözleşme açılmalıdır.
  • Katkı payının ödenmesi
    Çalışanların ücretlerinden kesilen katkı paylarını, en geç emeklilik şirketi ile yapılan sözleşme çerçevesinde belirlenen ücret ödeme gününü takip eden iş gününde emeklilik şirketinin banka hesabına aktarılmalıdır.

İşverenlere yönelik Emeklilik Gözetim Merkezi’nin hazırladığı İşveren Bilgilendirme Rehberi’ne link üzerinden ulaşabilir ve detaylı inceleme yapabilirsiniz.

https://www.egm.org.tr/isverenler/isveren-bilgilendirme-rehberi/

Kurumsal Online İşlemler Merkezi ile tüm işlemleri hızlı ve kolay bir şekilde yürütebilirsiniz. Çalışanlar için sözleşme açılması, tahsilat ve ödemelerin takip edilmesi vb. tüm işlemleri sistem üzerinden takip ederek gerçekleştirebilirsiniz.

Allianz Kurumsal Müşteri Hizmetleri: 0850 210 83 29